Darmowy​ ​Program​ ​PIT​ ​dostarcza​ ​Instytut​ ​Wsparcia Organizacji​ ​Pozarządowych​ ​w​ ​ramach​ ​projektu​ ​PITax.pl​ ​dla​ ​OPP.

KRS

Pomoc Rwandzie

Od czterech lat dzięki programowi polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP dajemy małym Rwandyjkom i Rwandyjczykom nadzieję na lepsze jutro.

Bądźcie razem z nami blisko potrzeb Rwandy – serca Afryki.

Teraz

Docieramy z pomocą sanitarną do ponad 100 tys. osób

Kobieta myjąca ręce przy użyciu tippy-tap. Urządzenie uruchamiane jest nogą, dzięki czemu ręce po umyciu nie mają kontaktu z bakteriami, które gromadziłyby się na odkręcanym i zakręcanym kurku. W 530 gospodarstwach domowych instalujemy toalety i urządzenia do mycia rąk (tzw. tippy-taps) dla ponad 3,5 tys. osób, w tym 2,5 tys. dzieci. Zmniejsza to ryzyko zapadnięcia na groźne choroby spowodowane brakiem higieny. Powołane komitety zdrowia i przeprowadzone szkolenia z zakresu higieny pozwalają dotrzeć z pomocą sanitarną do w sumie ponad 100 tys. osób w sektorach Rukara, Gahini, Mwiri, Mukarange i Murundi.

Rok 2012

Prawie 20 tys. dzieci zapewniamy dostęp do czystej wody

<em>Tippy-tap</em> w warunkach szkolnych – proste urządzenie do mycia rąk, a w warunkach tropikalnych chroni zdrowie i życie dzieci <em>Watertank</em> – jeden gromadzi 10 tys. litrów wody. Na zdjęciu widoczne rynny, przez które woda deszczowa spływa do zbiornika. W 12 szkołach podstawowych instalujemy 18 zbiorników gromadzących wodę deszczową (tzw. watertanków) do mycia rąk oraz 60 urządzeń do jej dystrybucji, dzięki czemu 20 tys. dzieci szkolnych chronimy przed zachorowaniem m.in. na chorobę Heinego-Medina i pasożytami przewodu pokarmowego. Placówki te zyskują także uznanie w oczach lokalnej społeczności jako miejsca, gdzie znajduje się łatwy dostęp do czystej, bezpiecznej wody.

W każdej ze wspominanych szkół zakładamy komitety zdrowia, w skład których wchodzi dwóch uczniów, rodzic, nauczyciel i wolontariusz pracujący w lokalnej służbie zdrowia. Komitety te przekazują uczniom i rodzicom wiedzę dotyczącą higieny i ochrony zdrowia oraz dbają i uczą dbać o zainstalowane urządzenia.

Poprawiamy warunki sanitarne w gospodarstwach domowych osób z obniżoną odpornością – z HIV lub AIDS, z których większość to matki z dziećmi

Kobiety z HIV lub AIDS ze Stowarzyszenia Twisungana Stara toaleta Nowa toaleta Dzięki wyposażeniu ponad 500 gospodarstw domowych w latryny i zainstalowaniu tyluż urządzeń do mycia rąk chronimy około 3,5 tys. osób przed ryzykiem zachorowania na czerwonkę i tyfus.

Rok 2011

Budujemy toalety szkolne i uczymy myć ręce po korzystaniu z nich

Budowa toalet Budując toalety w szkołach dla blisko 5 tys. uczniów, w tym toalety dostosowane dla ponad 0,3 tys. uczniów niepełnosprawnych, zapewniamy dostęp do zdrowego i bezpiecznego zaplecza sanitarnego. Dla uczniów niepełnosprawnych ruchowo oznacza to faktyczne umożliwienie nauki w szkole – uczniowie ci często rezygnują z edukacji ze względu na brak możliwości skorzystania z toalety szkolnej.

Przeszkoleni nauczyciele, rodzice i uczniowie angażują się w kształtowanie świadomości społeczności szkolnej na temat znaczenia higieny na co dzień. Uczniowie niepełnosprawni zyskują zrozumienie i pomoc ze strony własnych rodziców i innych uczniów.

Otwieramy niewidomym i niedowidzącym uczennicom i uczniom drogę do klasy

Pierre, chłopiec niewidomy od urodzenia, dzięki naszemu projektowi „Uczmy niewidome dzieci” i otrzymanym pomocom dydaktycznym, m.in. kalkulatorowi mówiącemu po angielsku, rozwiązuje na matematyce swoje pierwsze równanie. Nauka języka Braille'a Szkolenie  dla nauczycielek i nauczycieli pracujących z dziećmi niewidomymi i niedowidzącymi Dzięki szkoleniom realizowanym we współpracy z trenerkami z Krakowskiego Instytutu Rozwoju Edukacji (KIRE) oraz przekazanym dotykowym pomocom dydaktycznym i materiałom do nauki języka Braille’a 46 nauczycielek i nauczycieli z 27 szkół podstawowych wyposażamy w narzędzia do nauczania dzieci słabo widzących i niewidomych. Dzięki prowadzonym przez nich szkoleniom kolejne nauczycielki i nauczyciele (w sumie 273) zyskują takie same kompetencje, a wielu rodziców decyduje się na posłanie niepełnosprawnego dziecka do szkoły.

Rok 2010

Dajemy dzieciom z niepełnosprawnością ruchową szansę na normalną naukę w szkole

Dzięki podjazdom dla wózków inwalidzkich szkoły uczestniczące w projekcie zyskują uznanie władz i lokalnych społeczności – w trakcie wyborów pełnią rolę centrów wyborczych. W 64 szkołach podstawowych budujemy 240 podjazdów dla wózków inwalidzkich, dzięki czemu następuje około 25% wzrost zapisów uczennic i uczniów z niepełnosprawnością do szkół.

Projekt wywiera też wpływ na politykę edukacyjną w Rwandzie – Ministerstwo Edukacji i lokalne władze deklarują, że nowo budowane szkoły będą wyposażone w podjazdy.

Projekty „Tubakire [‘przyjmijmy ich’] – szkoły podstawowe bez barier dla dzieci niepełnosprawnych ruchowo w Rwandzie” (2010), „Zdrowie dla wszystkich – budowa toalet i nauka higieny w szkołach podstawowych w Rwandzie” (2011) „Uczmy niewidome dzieci” (2011), „Zdrowe szkoły w Rwandzie” (2012) oraz „UBUZIMA BWIZA (poprawienie stanu sanitarnego dla gospodarstw domowych PLWHA)” (2012 i 2013) były/są współfinansowane w ramach programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.

logotyp polskiej pomocy

Przewiń w górę ^

Zgłoś uwagę do strony

Ta strona używa plików Cookies. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na ich używanie. Czytaj więcej »
Zamknij